lördag 4 juni 2011

Vi har världens största hög av sand utanför huset, hela gården är även täckt av sand. Och nu när det blåser storm så har alla andra på kvarteret också gården full av sand. Kul att vi är dom som "förstör". Känns som ett evighetsprojekt. och såååå frustrerande när jag inte kan göra nåt för att få det att gå vidare. Kanske skulle ha skolat om mig till murare..det vore nåt.
J har åkt iväg på fiske.
Regnet öser ner.
Harry ser på Rorri, för när det regnar får man se på film mitt i dagen, så det så.
Ossian sover i vaggan, han vaknar nog snart för det börjar röras på..
Båda pojkarna har badat på morgonen. Första gången som Ossian inte skrek sig hes. Nu log han istället. Ett steg i rätt riktning!
Hade en vag plan på ett djurparksbesök idag men vädret satte stopp för det. Så nu vet jag inte vad vi ska göra. Är så trött i hela kroppen så jag tror inte det blir nåt stor-projekt. Har faktiskt hunnit dammtorka en hel del på förmiddan redan. Det känns dock rätt meningslöst eftersom så fort vi öppnar dörren märks det aldrig att det är gjort.
Ossian grät förresten med tårar för första gången förra helgen. Nu verkar han ha fått ögoninflammation, eller bara vanligt klegg i ögat. Hoppas på det senare.
Sen vägde han 5675 och var 60 lång när han var 6 veckor gammal. Storgrabben!
Klämde ur sig ett riktigt leende förra fredagen och under den helgen började han även göra ljud. Känns som att det har hänt super mycket den senaste veckan, kul!
Harry sjunger hela tiden nu. Det är så gulligt! Inte alltid lätt att veta vad han sjunger men oftast är det "Pappa Haj", "Bää bää" eller "Bamse bamse spindel". När vi var hos Malte i tisdags spelade Harry på hans gitarr och sjöng "Spindelrock" och "Mmmblää sa en liten grön groda". Då skulle jag ha haft fram kameran o filmat han! Tror minsann vi måste köpa honom en egen gitarr :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar