tisdag 21 juni 2011

Jag hade nyss en kaka i ugnen. Vaniljrutor med lingon och daim. Fast det blev röda vinbär och daim. För jag hittade inga lingon på ICA. Varken på "storica" eller "lillica". Men röda vinbär hittade jag här på lillica så det blidde så istället. Blir nog gott hur som haver. Kakan var nämligen riktigt smarrig! Receptet fick jag av Josefin!
Nu är formen utplockade ur ugnen och in åker snart en form med en torskfilé i. Jag la den på olivolja och flingsalt och smetade grön pesto uppepå. Hoppas att det blir gott! Har även tänkt göra något jag aldrig trodde jag skulle göra. Nämligen koka makaroner till sonen och potatis till oss. Han äter inte potatis och han tycker inte om fisk heller egentligen så därför tänkte jag att han skulle få makaroner istället. Så att han äter nånting i alla fall. Det är första gången. Annars brukar han få hoppa över potatisen och bara äta det andra. Vi lägger alltid upp på hans tallrik och försöker lura honom men han lyckas alltid se vad det är. Ibland lägger jag på skeden och gömmer det under t.ex en korvbit eller vad vi äter till. Då spottar han ut potatisen. Han upptäcker det hela tiden och har blivit riktigt duktig på sortera ut trots att han fått det i munnen. Att han orkar.
Jag tror att hans anti-potatis-beteende sitter kvar sen han fick börja med smakisar. Jag fick nämligen vända honom upp och ner två eller tre gånger under hans andra halvår i livet just för att hålla honom kvar. Potatis har aldrig varit hans grej, hoppas att det blir bättre med åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar