måndag 20 juni 2011

gårkvällen spenderades på manhattan med två glada tjejer! lite planering inför midsommar och allmänt surr. alltid lika trevligt! jag saknar mina tjejer så magiskt emellanåt, vi hinner ses alldeles för sällan trots att vi bor så nära varann.
god rabarberpaj bjöds vi på också!
gjorde förresten färdigt min rabarbersaft igår förmiddag. det blev 5 liter. och gott! mums!
super enkelt att göra och lyxigt att ha i frysen! har MASSA rabarber kvar här ute så jag skulle vilja göra mer saft på en gång men jag har ju inga flaskor kvar tyvärr. vill helst ha såna gamla krumeluriga, söta med "snäpplock" men det finns ju inte att få tag på. sirapsflaskor funkar annars super bra! men dom är ju inte vackra precis.
idag ska vi myspysa jag och barnen. tror minsann att öppna förskolan blir besökt på förmiddan. sista gången innan semestern. lika bra o passa på eftersom harry älskar stället! han tjatar hela måndag-morgnarna om att åka dit och blir alltid sur när jag säger att dom inte hunnit öppna än.
kul att han gillar det så mycket. om man frågar vad han vill göra idag, oavsett dag, så säger han alltid öppna förskolan. :) bra betyg tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar