lördag 30 oktober 2010


idag tog jag och harry en promenad ner till den nygamla second hand butiken som öppnade i nya, stora lokaler! vi och halva stan var visst där! man blir alldeless lycklig att ställa sig i kö såna gånger! när man vet att pengarna går dit det behövs. det var trångt där inne, massvis med saker och massvis med folk. inte riktigt gjort för barnvagnar men efter dagens shopping-galna kunder tror jag nog att man ryms bra melan hyllorna :)
när vi till slut gått runt överallt och hittat några saker (bl.a. ett ställ för bakplåtar för 10 kr som jag velat ha en evighet) fick vi köa. det tyckte inte harry om, inte så oväntat dock. han hade skött sig exemplariskt hela tiden vi var där inne. som belöning för att han stod ut fick han en varmkorv i cafét innan vi skulle gå hem. fast han åt upp den innan jag knappt hann blinka så han fick faktiskt två. hur mycket ryms i en liten mage?


igår var jag på tjejmiddag med efterföljande fashion show på nattklubben. mycket trevlig kväll med mycket trevlig sällskap! harry spenderade kvällen hos mormor o morfar fram till sovning. J bytte altandörr (nu slipper vi is på golvet!), och i morse åkte han till Göteborg.
sonen ligger och sover just nu, jag njuter av en stunds lugn och laddar för en busig eftermiddag :)

1 kommentar: