måndag 18 oktober 2010

Här tänkte jag vara smart och anmäla inför dagisfotograferingen via företagets hemsida. Tydligen inte smart eftersom sidan blev blockerad av virusprogrammet som hade hittat en trojansk häst. Fiffigt av ett stort företag som reser runt på massvis av skolor att lägga in ett virus på hemsidan. Jag får helt enkelt skicka in på gammeldagsvis, har ju faktiskt köpt frimärken redan.

Ikväll åker J till Kittelfjäll. Kommer hem till helgen igen. Trist. För oss. Kanske även lite trist för honom för det är ingen nöjestripp, utan en jobb-tripp.

Var förresten på hans jobb i fredags på en inspirationskväll med Jon och Jim från programmet Välkommen hem! och varenda en som kom fick en lott som det sedan var dragning på. Jag hade flax under vingarna och vann ett presentkort på kakel/klinkers. Kunde ju knappast ha suttit bättre då vi längtar efter att riva bort golvet nere i hallen.
Men vi har bestämt oss för att vänta ett tag, känns som att det kan vara skönt att ta det lugnt ett tag, altandörren kommer i veckan och den ska ju hinna bytas innan vi drar igång nästa projekt. Förhoppningsvis slipper vi is runt dörrkarmen och golvet den här vintern ;)

Harry hostar fortfarande som en dåre. Det låter verkligen inte bra. Jag funderar på om jag ska ringa doktorn igen, som en hönsmamma säkert men det känns som att vi aldrig får ett vettigt svar.
Själv har jag så ont i kroppen, halsen känns bättre igen men just idag känns det som att jag är 70 år. Morgongymnastik kanske är det man ska satsa på?

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Visst har han hostat ganska länge nu, eller så har han hosta ganska ofta! Fy så jobbigt. Inte nå astma relaterat? :s se till o få komma till Tomas, han kanske skulle hosta mindre av lite brikanyl! Krya på er!!!

    SvaraRadera