söndag 23 januari 2011

mina pojkar sitter bredvid mig och myser. harry är helt förtrollad av firma fantasiflytt och J har somnat. solen är på väg upp här utanför men termometern ligger kvar på -23. vad ska man få hitta på? är aningen för kallt för att gå ut tycker jag. kanske det blir bättre vid lunchtid, då kan man va ute en stund i alla fall. harry leker så bra i snön, skottar och lastar på lastbilen, drar boben och busar på. själv är jag som en mindre version av barbapappa som knappt orkar röra mig när jag bylsat på mig alla kläder.
har aningens problem med just påklädning för utevistelse under den här graviditeten då magen verkar växa rakt ut från kroppen. sist kunde jag faktiskt använda mina egna täckbyxor rätt länge men nu går det verkligen inte. och knappen flyger tillochmed upp på J's när jag tjuvar dom. i-lands problem, i-lands problem.


bakade limpa igår kväll. mormors limpa. den är så god! och enkel, det är det bästa :)

1 liter vatten
1 ½ pkt jäst
330 gr farinsocker
4 ägg
ca 2 tsk stött anis
1 tsk salt
ca 2 kg rågsikt

Gör ca 7 limpor, grädda i 200 grader ca 15 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar