tisdag 6 december 2011

Den äldsta pojken har gnällt och grinat så jag startade Bilar och han sitter som vanligt som klistrad. Det nya samtalsämnet är varför dom små legobilarna ramlar ner så mack tappar blixten. Många funderingar i det lilla huvudet.
Lilleman sitter på skinnet och plockar ut saker ur sin leklåda. Lugnet har lagt sig och jag njuuuuuter.
Snart börjar "klockan fyra kaoset" som i princip alltid utspelar sig i vårt hus.
Det innenbär att jag försöker laga mat och ungarna ska ha all uppmärksamhet, samtidigt. Även om jag börjar med maten kl tre så blir det kaos. Egentligen kanske jag borde kalla det "matkaoset" istället då det inte är klockan som styr...
Idag har vi varit ute och promenerat med pulka och bob. Vet inte vem av dom som var nöjdast, lyckan sken ur ögonen. Två snö-barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar