söndag 10 april 2011



Igår hade vi huset fullt av folk. Jag åkte och hämtade syster vid fem tiden och blev så lycklig när jag gick ut och såg 4 bilar parkerade runt våran gård (+ våra egna)! Det såg ut som vi hade värsta kalaset och sånt gör mig lycklig! Vi har världens bästa vänner och såna spontan-middagsplaner som blev igår är toppen! Vi fick ta ner det gamla köksbordet (som jag ska ha som sybord) till köket och leta åt stolar från källaren för att rymmas. Nio vuxna, en tonåring och två mindre barn gjorde vårat hem lite trevligare. Mys! Grillat stod på menyn och jag åt verkligen "magan från ryggen" som pappa skulle ha sagt.


Nu har jag lata mig färdigt. I alla fall för en stund.

Började dagen med frukost, bortstädning efter gårdagen, städning av badrum, lilltoan och dammsugning av nedervåningen. Sen har jag suttit här i soffan och surfat runt, spanat på lite tårt-bilder på nätet bland annat.

Dagens projekt är Harrys födelsedagstårta. Jag började med en del förra veckan och nu ska jag förbereda lite mera. Önska mig lycka till!


Förresten är jag rätt less på va gravid nu, ser gärna att bebisen har tänkt titta fram idag, eller imorgon, så vi hinner komma hem till Harrys dag! Annars får den vänta till torsdag eller fredag. Men helst inte längre än det. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar