fredag 10 september 2010

här har vi varit förkylda i veckan. eller vi är väl än. i alla fall harry, han snorar fortfarande lite grann o så hostar han rätt ordentligt.
helgen spenderade vi i norrbäck med en stor del av den övriga släkten. super mysigt! i måndags började älgjakten och vi mötte upp jägarna ute vid grönkojan o stekte palt till lunch med dom. tisdag följde jag med ut och harry var med mormor. typiskt att han klev upp kl sex den morgonen, han hade ju kunnat bjuda på en timme till..

harry var alltså ledig från dagis i tisdags och fick vara hemma både onsdag o torsdag pga hans förkylning. kändes inget kul att skicka iväg han så han smittar ner alla andra på dagis, mysigare o va hemma med mig, inbillar jag mig..

vi fick se en hög med björnbajs när vi var ute och plockade lingon i lördags, rätt tydlig skillnad mellan det och älgbajs, dock var mina kusiner helt säkra på att allt var björnbajs. dom är rätt roliga :)

imorgon ska vi på dop! och sen ska vi fortsätta med renoveringen här hemma. under tiden vi har varit borta har J nämligen gjort nytt tak i hallen på övervåningen, bytt ut spånskivegolvet (inget mer golvknarr hos oss!), gipsat om nästan alla väggar där uppe och i trappen. vi har valt tapeter och golv, dock inte färg till trappen. det blev liksom ett projekt som man inte vet vart man ska avsluta eftersom hallen där uppe sitter ihop med trappen och trappen med hallen här nere... ja du förstår kanske. nu kommer det bli så att vi tapetserar lilla hallen här nere också, dock blir det ju inget gjort med golvet där. kommer nog bli stor skillnad ändå. resten av hallen får vi göra ett annat år. kanske nästa om vi har tur.

harry tar inga sovmorgnar nu för tiden. kvart över fem hade han sovit klart. inte jag. men vad gör man? idag ska vi prova att han bara sover i en timme på dagen, hoppas att det fungerar bättre. fem är inte en mänsklig tid!

ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar