fredag 13 april 2012

Harry fyller 3 år och han är störtkär i Blixten, Bärgar'n o alla d0m andra.
Därför gav jag mig på en Bärgar'n-tårta!
Tårtan är egentligen två och en halv tårta kan man säga. Den består av två "normal" stora tårtbottnar och en mindre. Jag lånade helt enkelt en mindre form av en god vän och gjorde halva receptet i den.
Jag har i alla fall ställt de två större bottnarna bredvid varandra och den den mindre uppepå. Skurit bort lite i kanterna för att den skulle få mer avlång form än bara rund och tjock. Skar även bort en del av den bakre tårtan för att den skulle gå styra ihop med den främre. Delar av det jag skar bort har jag använt som "byggmaterial" högst upp på 'huvudet'.
När jag såg att alla delar passade rätt bra ihop delade jag bottnarna och fyllde med limemousse och hallonmousse. Jag använde även hallonmoussen till att "limma" ihop delarna med varandra.
Jag täckte tårtan med mjölkchokladganache. Dekorationerna och 'ögonvitan' är gjorda av Dr. Oetker's Sockermassa. Ides inte göra egen när det var så lite jag behövde. Färgade sockermassan med pastafärger jag köpt tidigare.

Det enda som fattades på denna Bärgar'n är såklart kroken! Ingen av ungarna som såg tårtan har undrat vart den tagit vägen så jag känner mig rätt så nöjd ändå!
Här är resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar